انواع روش های تست زنی از دیدگاه رتبه یک کنکور 1401 فرناز حسن زاده

انواع روش های تست زنی رتبه یک کنکور فرناز حسن زاده

انواع روش های تست زنی به چه صورت است ؟چگونه تست بزنیم تا نتیجه بهتری بگیریم ؟مراحل تست زنی بعد از آموختن مطالب به چه صورت است ؟رتبه یک کنکور چگونه تست میزد؟

اگر دنبال پاسخ این نوع سوالات هستین تو این مطلب با ما همراه باشین .تست زنی و افزایش سرعت در تست زنی یکی از مهم ترین فاکتور ها و فرایند ها و یه مهارت ضروری در مسیر موفقیت در کنکور حساب میشه و دونستن نکاتش و راهکار هاش میتونه خیلی بهمون کمک کنه و یک عامل مهم برای بدست  آوردن رشته های تاپ دانشگاه های تاپ باشه .تو این پست انواع روش های تست زنی رو از دیدگاه رتبه یک کنکور 1401 فرناز حسن زاده بررسی میکنیم.
همانطور که میدونین تو تست زنی برای کنکور انواع روش هارو داریم که به ترتیب شامل انواع تست آموزشی ، تست سنجشی و تست زمان دار میشه و دونستن این روش ها و عمل بهشون میتونه خیلی کمک کننده و نقش سکوی پرتاب و برای ما داشته باشه در ادامه به ترتیب هر نوع تست رو و نحوه برخورد باهاشو از نظر رتبه یک کنکور فرناز حسن زاده  مشاور کنکور تجربی بررسی و توضیح میدیم.

تست آموزشی

هدف از تست آموزشی یادگیری مطالبه که بلافاصله بعد از خواندن یک مطلب و تدریس مطالب توسط استاد انجام میشه و سعی میکنیم مواردی که آموختیم و استفاده کنیم و از پاسخنامه تست ها نیز برخی از مطالب و مجدد مطالعه و بررسی کنیم.

روش درست تست زنی آموزشی هم به این صورته که :

  1. گام اول تک تک تستارو حل و بررسی میکنیم.
  2. گام دوم بلافاصله بعد از حل هر تست پاسخنامه رو بررسی و کامل و موبه مو تحلیل میکنیم.
  3.  گام سوم در صورتی که نیاز داشتیم مجدد به درسنامه بر میگردیم و مطلبو مطالعه میکنیم.

از منبع اول بهتره بهتره برای تست آموزشی استفاده کنیم. و درصد و سرعت تست زنی در تست آموزشی برامون مهم نیست.و بهتره که تست هارو بصورت مضربی بزنیم.حالا مضربی زدن سوالات به چه نحوی هست ؟
مضربی زدن تست ها یعنی همه سوالارو به یکباره حل نکنیم بلکه بیایم بصورت زوج یا فرد یا حتی اگه تستا زیاده بصورت مضرب های 3 تایی یا 4 تایی و .. حل کنیم
چرا تست هارو باید مضربی بزنیم ؟
هدفمون اینه که تست هایی که ایده ها و تیپ های یکسان و پشت سر هم دارند و به یکباره حل نکنیم و مجدد برای بازگشت به منبع بتونیم سایر تست هارم برای تسلط بزنیم.

تست سنجشی

هدفمون از تست سنجشی تثبیت آموزخته هامون و تسلط روی مطالبیه که قبلا مطالعه کردیم.بعد از اتمام تست های آموزشی و در پارت دوم تست های سنجشی میزنیم.روش های تست زنی سنجشی بصورت:

  1. گام اول : تست هاو در بسته های 15 تا 25 تایی حل میکنیم.
  2. گام دوم :تست های غلط بصورت کامل و موشکافانه تحلیل میکنیم و تست های صحیح رو هم نکات مهمشون رو مطالعه میکنیم.
  3. گام سوم : درصد تو روش تست زنی سنجی برامون مهمه ولی زمان تو این نوع تست برامون مهم نیست. الگوی تست زنی مون هم تو تست های سنجشی بصورت تکمیل مضرب های باقیمانده منبع اولمون هست.

تست زماندار

هدفمون از تست زمان دار افزایش سرعت تست زنی و همینطور آمادگی برای آزمون هستش و این نوع تست هارو در زمانی که میخوایم مرور برای آزمون و جمع بندی داشته باشیم میزنیم.
منبع مورد نیازمون در این مرحله از تست زنی تست های مارک شده کتاب ، کتاب های جمع بندی و آزمون های آزمایشی میتونه باشه.
روش تست زنی زماندار :

  1. گام اول : تست هارو با تعداد معین و مشخص در زمان معقول و استاندارد حل میکنیم.
  2. گام دوم :تست های باقیمانده را با در نظر گرفتن زمان حل میکنیم.
  3. گام سوم : همه تست هارو حل میکنیم و تاکیدمون بیشتر روی تست های غلط و نزده است.

برای مشاوره کنکور تجربی با فرناز حسن زاده عزیز از لینک زیر میتونین وارد پیج فرناز حسن زاده بشین و از طریق تلگرام و اینستاگرام بطور مستقیم با ایشون ارتباط بگیرین

 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *