روش مطالعه دینی و عربی نهایی رتبه یک کنکور 1400 نیما ابوالحسنی

حتما از خودتان می پرسید مگه دینی و عربی نهایی روش مطالعه دارد؟! ما می توانیم مانند خیلی از درس های دیگر بخوانیم و حفظ کنیم و برویم و امتحانشان را بدهیم.اما در واقع می توان را رعایت یه سری نکات سریع تر و بهتر رو این دو درس برای امتحانات نهایی مسلط شد در این پست روش مطالعه دینی و عربی نهایی رتبه یک کنکور 1400 نیما ابوالحسنی و مشاور کنکور تجربی را بررسی میکنیم.

نیما ابوالحسنی سال 1400 فقط یک روز خواند و صرفا برای دینی رفت و نمره اش 20 شد آیا اینقدر سال 1400 راحت بود ؟ یا نیما ابوالحسنی بسیار نابغه هست؟

دلیلی که باعث شده بود نیما ابوالحسنی و به طور کلی 1400 ای ها و 1401 ای ها در  امتحانات نهایی و حتی داخل درس های عمومی  نمره خیلی خوبی کسب کنند دلیل دیگری دارد

ماهیت دو درس عربی و دینی در کنکور و امتحانات نهایی کمی مشابهت دارند.

نیما ابوالحسنی به دانش آموزانی که قصد رتبه تک رقمی و نمره 20 را در دروس دینی و عربی دارند توصیه کرده است:

کتاب سفیر خرد به تالیف مسلم بهمن آبادی که کتابی کاملا تستی است را تهیه و تک تک تست های آن را انجام دهند.

به گفته خود ایشان تست زدن درس دینی زمانی از دانش آموزان نمی گیرد به طوری که می توانند صد تست را در بیست دقیقه انجام دهند.

و اتفاقی که رخ خواهد داد این است که  تک به تک و ریز به ریز آن کلمات و آن کلید واژه هایی که خیلی مهم هستند داخل آن تست سفیر خرد به تالیف مسلم بهمن آبادی ها تکرار شدند.

حتی هر از گاهی سوال های مفهومی را میبینید که به طور غیر منتظره ای در امتحانات نهایی آمده است

برای مثال در امتحانات نهایی میتوان یک سوال مفهومی طرح کرد یا گفت پاسخ این سوال چیست؟ و ممکن است شما به دلیل اینکه یک کلید واژه را جا انداحته اید نمره خود را از دست بدهید ولی با این روش تست زنی می توانید بفهمید کدام قسمت ها مهم هستند و کلید واژه ها را راحت تر به خواطر بیاورید.

متاسفانه در کتاب های تشریحی این امکان وجود ندارد بدین صورت که  سوالی تشریحی را مطرح کرده و در کنار آن سوال جواب آن را نوشته و دانش آموز مانند یک ربات باید تمام آن پاراگراف را حفظ کند و به دلیل ناتوانی در حفظ کردن،آن را نصفه و نیمه حفظ کرده و در امتحانات نهایی نیمی از نمره را از دست می دهد.

بنابراین از نظر نیما ابوالحسنی اگر دانش آموزان در کنار کتاب سفیر خرد کتاب سیرتا پیاز نسل جدید را تهیه و تست های آن را بزنند می توانند نمره کامل را در امتحان نهایی از آن خود کنند.

روش خواندن عربی از نظر نیما ابوالحسنی:

همانظور که خودتان میدانید حداقل 12 نمره امتحان نهایی فقط و فقط از ترجمه است شما میتوانید یک کتاب عربی دوازدهم تستی تهیه و روزی یک تست  ترجمه آن را بزنید بنابراین در یک سال 300 تا تست ترجمه را کار کرده اید و فایده این کار این است که دام هایی که ممکن است در ترجمه امتحانات نهایی با آن برخورد کنید و نمره از دست بدهید تماما در گزینه سوالات تستی آمده است و شما به راحتی میتوانید آن را یاد بگیرید

بنابراین با این کار هم ترجمه شما قوی خواهد شد و هم قواعد عربی را می توانید به آسانی یاد بگیرید.

اگر در عربی صرفا تست های ترجمه را بزنید خیلی خیلی زیاد به شما کمک میکند سعی کنید صرفا تست های ترجمه را بزنید چراکه قواعد امتحان نهایی صرفا در حد معمولی می آید و زیاد سخت نیست پس سعی کنید وقت خود را صرف ترجمه عربی کنید.

بعضی از دانش آموزان هم گلایه مند هستند که ما نمی توانیم با درسنامه ارتباط برقرار کنیم توصیه نیما ابوالحسنی راجع به این موضوع این است که از معلم های برجسته در این درس کمک بگیرند که خوشبختانه معلم های بسیار خوبی در این حوزه فعالیت می کنند

برای مشاوره کنکور تجربی با نیما ابوالحسنی عزیز از لینک زیر میتونین وارد پیج نیما بشین و از طریق تلگرام و اینستاگرام بطور مستقیم با ایشون ارتباط بگیرین

 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *