وسواس مطالعاتی از دیدگاه رامین آزادی رتبه 2 کنکور 1399

به جد میتوان گفت یکی از بزرگترین مشکلات کنکوری ها داشتن وسواس در مطالعه برای کنکور است که باعث میشود راندمان در مطالعه به شدت کاهش پیدا کند بطور مثال مطالعه کتاب ، درسنامه یا یک ویدیو بصورت مکرر برای اطمینان از اینکه مطالب اول بطور کامل یاد بگیریم و بعد سراغ مرحله بعد بریم یک دیدگاه اشتباست .

در این مقاله از سری مقالات مشاوره کنکور از زبان رامین آزادی رتبه 2 کنکور تجربی سال 1399 به بررسی وسواس  در کنکور می پردازیم .

این یه دیدگاه نادرست و غلطه که فکر کنیم که باید حتما تمامی مطالب کتابو مطالعه کنیم و کامل بلد باشیم و بعد سراغ حل تست برویم از نظر رامین آزادی این کار اشتباه و راه درست در مطالعه این هست که در هر قسمتی که دچار مشکل شدیم در مرتبه اول از طریق درسنامه های مختلف یا ویدیو تا حدی مشکل و برطرف کنیم و بعد برای تسلط سراغ تست برویم و با حل تعداد تست های بالا سعی کنیم مطالب را تثبیت و یادگیری را کامل کنیم.  علی الخصوص در درس زیست شناسی که بچه ها خیلی رو درسنامه و کتاب درسی وسواس دارن و اینکه هی کتابو بزاریم جلومون و همونو بصورت وسواس گونه مطالعه کنیم باعث نمیشه بتونیم تو ازمون های مختلف و کنکور موفق بشیم.حالا که مشکلات و گفتیم بهتره به راه حل ها بپردازیم .

راه حل های مناسب برای جلوگیری از وسواس مطالعاتی در کنکور :

1-خودت را محدود کن

منظور از محدود کردن محدود کردن مطالعه به زمانی خاص است مثلا خودمونو محدود کنیم که تو یه تایم خاصی یه مبحثیو تموم کنیم یا فلان صفحه بخونیم که از این راه میشه وسواس و تا حدی کنار گذاشت و راندمان مطالعه رو بالاتر برد.

2-چند وقت یکبار آزمون گرفتن

خیلی خوبه که اگه در درس و مبحثی شک داریم نسبت به تسلطمون به اون مبحث بیایم و یه ازمونک 10- 15 سوالی از اون مبحث از خودمون بگیریم تا بهتر متوجه سطح تسلط و مشکلاتمون بشیم و از وسواس مطالعاتی فاصله بگیریم.

3-بررسی کارنامه نفرات برتر

گاهی خوبه که کارنامه های نفرات برتر و بر اساس هدفی که داریم بررسی کنیم به طور مثال با میانگین 70 درصد میشه تو دانشگاه های تاپ رشته های پزشکی قبول شد و حتما نیاز نیست همه درس هارو صد بزنیم .

با این سه روش میتونیم وسواس مطالعاتی رو تا حدی برطرف کرده و نتیجه خوبی از مطالعمون بگیریم

برای مشاوره کنکور تجربی با رامین آزادی عزیز از لینک زیر میتونین وارد پیج رامین آزادی بشین و از طریق تلگرام و اینستاگرام بطور مستقیم با ایشون ارتباط بگیرین

 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *