کار های اشتباه برای امتحان نهایی از دیدگاه آرین آور رتبه 6 کنکور

همانطور که میدونین قبولی در دانشگاه های دیگر فقط وابسته به درصد های کنکور و نتیجه کنکور نیست بلکه امتحان نهایی نیز در هر کنکور بصورت درصد های مختلف و قطعی تو نتیجه نهایی قبولی دانشگاه ها اعمال شده و یک فاکتور مهم برای قبولی در دانشگاه حساب میشه بنابراین اهمیت دادن به امتحانات نهایی و مطالعه درست برای آن یه برگ برنده میتونه برای ما باشه.تو این پست آرین آور رتبه 6 کنکور تجربی و مشاور کنکور تجربی در مورد کار های اشتباه برای امتحان نهایی که دانش آموزان ممکنه برای امتحان نهایی انجام بدن توضیح داده و روشش اصلاح این مواردو بررسی و راه حل ارائه میکنن.

اولین اشتباه : تست زدن برای امتحان نهایی

همانطور که در امتحانات نهایی سال های اخیر مشاهده کردین و طبق موارد گفته شده امتحانات نهایی فقط بصورت تشریحی و از منبع کتاب درسی طراحی میشه بنابراین از دیدگاه آرین آور بهتره بجای تست از کتاب های تشریحی مناسب ارائه شده تو بازار برای این کار و تسلط بیشتر و حداکثری روی مطالب تشریحی استفاده کنیم.

اشتباه دوم : عدمم بررسی و اموختن پیش نیاز های امتحان نهایی

خوب همونطور که میدونین یسری موارد تو امتحانات نهایی دارای پیش نیاز هایی هستش که لازمه این موارد و بررسی و به خوبی پوشش بدیم بطور مثال مسائل شیمی که که نیاز به بلد بودن و تسلط به نحوه حل سوالات به روش استوکیومتری ، نوشتن معادله و موازنه و سایر موارد مرتبط که در سال های قبل از دوازدهم اموختیم است.

اشتباه سوم : خلاصه نویسی برای امتحان نهایی

اینکه برای نهایی خلاصه نویسی کنیم از دیدگاه آرین آور نیاز و درست نیست چرا که درسته امتحان ها بصورت تشریحی و سطح سولات راحت تر از کنکوره ولی جزئیات کتاب خیلی مهمه و نیازه که همه بخش های کتابو مسلط باشیم همانطور که تو نهایی 1402 و 1403 دیدم. خلاصه نویسی باعث میشه هم وقت داوطلب هدر بره و هم جزئیات مهم کتاب از دستمون بره بهتره بجای خلاصه نویسی بیایم از حاشیه نویسی استفاده کنیم که به اینصورته که بعد مطالعه درست و صحیح کتاب درسی بدنبال حل سوالات برویم و سوالاتی که بهشون برمیخوریم اگه نکته جدید یا چالش بخصوصی داشت نکته و روش مورد نظرو تو کتاب بنویسیم اینطوری همیشه میتونیم قبل هر امتحان و آزمونی سریعا این حاشیه نویسی هارو بررسی کنیم.

برای مشاوره کنکور تجربی با آرین آور عزیز از لینک زیر میتونین وارد پیج آرین آور بشین و از طریق تلگرام و اینستاگرام بطور مستقیم با ایشون ارتباط بگیرین

 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *