مزیت داشتن مشاور کنکور چیست؟

مزیت-داشتن-مشاور-کنکور

مزیت داشتن مشاور کنکور چیست ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در درس هایتان به برنامه ریزی نیاز دارید؟

آیا شیوه درست برنامه ریزی را می دانید؟

آیا از منابع مختلف کنکور و نهایی اطلاع دارید ؟

آیا با روش های مطالعه دروس مختلف اگاهی دارید؟

آیا در طول دوران تحصیلی خود نا امید شده اید؟

آیا به برنامه ریزی های درسی خود به طور کامل پایبند هستید؟

آیا تا به حال در انجام برنامه درسیتان کوتاهی کرده اید؟

و آیا به گرفتن مشاوره و برنامه ریزی از دیگران فکر کرده اید؟

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مزیت های مشاور کنکور را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

مزیت داشتن مشاور کنکور
مزیت داشتن مشاور کنکور

چرا باید برای کارهای خود برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی یک مهارت محسوب می شود و یکی از ویژگی های افراد موفق است ولی نه هر برنامه ریزی ای!

ما در شبانه روز کارهای بسیاری را در جهت رسیدن به اهداف خود انجام می دهیم  ولی آیا به همه کارهای خود می رسیم؟

بسیاری از افراد در برنامه ریزی مهارت کافی ندارند و فقط با در نظر گرفتن هدف و نه شرایط و توانایی خود برای خود برنامه نتظیم می کنند و در نهایت با عملی نشدن برنامه ،اتلاف وقت و نرسیدن به هدف مواجه و دلسرد می شوند.

لذا برنامه ریزی به مهارت و واقع بینی کامل نیاز دارد و باید متناسب با محیط و شرایط روحی و جسمی باشد و ما را به هدف مورد نظر برساند و به بیراهه نبرد.

وجود افراد متخصص و مشاوران کنکور و تحصیلی برای حل اینجور مشکلات است .بنابراین اگر شما قصد گرفتن مشاوره تحصیلی را دارید تا انتهای این مقاله یعنی مزیت داشتن مشاور کنکور را مطالعه کنید تا با چند مزیت داشتن مشاور کنکور و مشاور تحصیلی آشنا شوید.

چرا باید برای کارهای خود برنامه ریزی کنیم
چرا باید برای کارهای خود برنامه ریزی کنیم

برنامه ریزی منطقی با در نظر گرفتن شرایط:

همانطور که گفته شد دانش آموزان زیادی با دیدگاه کمال گرایانه و غیر واقع بینانه برای خود برنامه ریزی درسی می کنند و در نهایت با بی انگیزگی و اجرا نکردن و یا اجرا نکردن کامل برنامه خود مواجه می شوند.

مشاور کنکور در ابتدا با کسب اطلاعات از دانش آموز در ارتباط با توانایی ها،میزان علاقه به هر درس و نقاط ضعف و قوت و با داشتن دیدگاه واقع گرایانه و در نظر گرفتن شرایط درسی دانش آموز برنامه او را نتظیم می کند تا دانش آموز با آرامش ذهنی به اجرای برنامه خود بپردازد.

جلوگیری از اهمال کاری:

متاسفانه عده ای از دانش آموزان به دلیل عدم مسئولیت پذیری در انجام برنامه کنکور، به برنامه خود پایبند نیستند و صرفا به اتلاف وقت خود می پردازند و در آخر هم با زمان کم و مطالب مورد مطالعه زیاد و سردرگمی رو به رو می شوند.

یکی از مزایای مشاور کنکور و مشاور تحصیلی، ایجاد احساس مسئولیت به اتمام برنامه و تنظیم و ارسال گزارش کار روزانه است.

مزیت مشاور کنکور - جلوگیری از اهمال کاری
مزیت مشاور کنکور – جلوگیری از اهمال کاری

ایجاد انگیزه در دانش اموز:

مشاور کنکور خوب با در نظر گرفتن روحیه دانش آموز در شرایط مختلف و زمان های مختلف و بررسی نقاط ضعف او،به او انگیزه کافی برای ادامه و پایبندی به برنامه درسی را می دهد.مشاور کنکور و مشاور تحصیلی خوب همچنین با داشتن آگاهی از شرایط روحیه دانش آموزان در نزدیکی امتحانات نهایی و کنکور او را تشویق  به تلاش بیشتر می کنند و با تحریک نکردن احساس اضطراب در او و مقایسه نکردن او با دیگر کنکوری ها و دانش آموزان روحیه جنگدگی را در او ایجاد می کنند.

مزیت مشاور کنکور - ایجاد انگیزه در دانش اموز
مزیت مشاور کنکور – ایجاد انگیزه در دانش اموز

کمک به حل مشکلات درسی و تحصیلی:

مشاور کنکور مانند یک دوست خوب همواره و در همه شرایط همراه شماست و به شما در حل مشکلات درسی و تحصیلی و حتی فکری کمک می کند.

مشاور کنکور  با داشتن تجربه در درس های مرتبط به شما کمک کرده و با معرفی منابع و آزمون های مناسب در رشته تحصیلی مربوطه به بهبود اوضاع درسیتان کمک می کند.

همچنین گاهی اوقات دانش آموز با افت تحصیلی در برخی ماه های سال مواجه می شود که در این شرایط داشتن یک مشاور کنکور و مشاور تحصیلی خوب مزیت محسوب شده و به دانش آموز در بهبود اوضاع درسی خویش کمک می کند.

بررسی منابع و روش های مطالعه و اصلاح آن

یک مشاور رتبه برتر به خوبی با منابع مختلف بازار اشنایی داره و خیلی راحت میتونه بر اساس نیاز دانش اموز منابع مختلفو معرفی کنه. همچنین روش مطالعه دروس برای کنکور و نهایی شیوه های خاص خودشو داره که مشاور تحصیلی با بررسی نتایج دانش اموز در ازمون ها و گزارش های روزانه میتونه به بهترین شکل به اصلاح این موارد بپردازه. اینکه با مشاوره با رتبه یک کنکور داشته باشیم یا رتبه پنجاه یا صد تفاوتی ایجاد نمیکنه چرا که تفاوت این رتبه ها در حد بسیار کمیه و تمامی رتبه برتر ها با تمامی موارد گفته شده اطلاع کافی دارند و تنها تفاوت تجربه مشاوره کنکور هست که باید بررسی بشه.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *