چگونه ادبیات نهایی 20 شویم از دیدگاه سارا احمدی رتبه 7 کشوری

همانطور که میدونین دروس نهایی به خصوص عمومی ها تاثیر و ضریب بالایی در امتحان نهایی و تاثیر در نتیجه نهایی کنکور و تراز کل دارن.ادبیات نهایی با بالاترین ضریب  در بین تمامی دروس امتحان نهایی مهم ترین درس برای کسب تراز بالا حساب میشود که لازم است از همان ابتدای سال اهمیت ویژه ای برای این درس قائل شویم.

در این پست به مشاوره کنکور در مورد نحوه مطالعه ادبیات برای امتحان نهایی و چگونه 20 شدن در آن از دیدگاه سارا احمدی رتبه 7 کنکور 99 به صورت کامل میپردازیم.

همانطور که میدونین درسته که 20 گرفتن تو امتحان نهایی ادبیات سخته ولی منطقا غیر ممکن نیست و نیاز است یک سری اصول که در زیر به ترتیب اشاره میشه برای 20 گرفتن در امتحان نهایی ادبیات را رعایت کنیم :

گذاشتن وقت کافی برای امتحان نهایی ادبیات

از نظر سارا احمدی رتبه 7 کنکور بهتره که به  صورت میانگین هفته ای ۳ ساعت برای درس ادبیات وقت بزاریم و سعی کنیم در این ۳ ساعت مطالعه مفید و کاملی داشته باشیم که  با توجه به ضریبی که داره خیلی خیلی کمک کننده میتونه باشه .

داشتن روتین منظم در مطالعه برای امتحان نهایی ادبیات

داشتن روتین برای معانی کلمات و املا در حد 30 دقیقه هر هفته و توجه ویژه به کلمات هم اوا از مواردی که باید برای 20 شدن در امتحان نهایی بهشون دقت و عمل کنیم.در کنار معانی اخر کتاب  بهتره به معانی کلمات جدید داخل متن کتاب هم توجه ویژه داشته باشیم.

بررسی تمرین ها و اشعار و مفاهیم کتاب

همانطور که اطلاع دارین درک مطلب  و تشخیص مفهوم و معانی شعر و نثرها تقریبا در حدود 7 نمره امتحان نهایی ادبیات و تشکیل میدن بنابراین معنی و مفهوم تک تک شعر ها و همه متن های داخل کتاب رو لازمه که کامل  بررسی کنیم و مفاهیم و معانی اشعار و متن های مختلف درس هارو دقیق بررسی و تمرین کنیم.شعر ها هم حتما نیازه در طول سال حفظ کنیم و به شب امتحان موکول نکنیم که با یه تغییر کوچیک در شیوه سوالات امتحان نهایی ممکنه کل نمره اون سوالو به علت تسط کم و شب امتحان بودن از دست بدیم.

تمرین و بررسی از کتاب کمک آموزشی نهایی

خوبه که یک کتاب کار مناسب امتحان هایی در کنار مطالعه کتاب درسی داشته باشیم تا بتونیم قواعد و آرایه ها رو بررسی و مرور کنیم و نمونه سوالات مختلف امتحان نهایی و بررسی کرده و بتونیم با تمرین و حل سوالاتن بیشتر به تسلط مورد نیاز برای ۲۰ شدن برسیم.

برای مشاوره کنکور تجربی با سارا احمدی عزیز از لینک زیر میتونین وارد پیج اختصاصی سارا احمدی بشین و از طریق تلگرام و اینستاگرام بطور مستقیم با ایشون ارتباط بگیرین.

 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *