شروع کنکور از مهر ماه از دیدگاه سارا همتی رتبه ۱ کنکور 1394

مهرماه داره از راه می‌رسه و سوال اصلی بچه‌ها این موقع معمولاً اینه که «من اگه از امروز شروع بکنم، می‌تونم موفق بشم یا نه؟» و همیشه جوابی که به شوخی سارا همتی  می‌گه اینه که «نه، حتماً باید از دیروز شروع می‌کردی، امروز قابل قبول نیست.» 

کلاً دغدغه ما همیشه همینه. فقط دنبال اینیم که بدونیم اگه امروز شروع کنیم یا فردا شروع کنیم، نتیجه‌مون چی میشه؟ در حالی که اصلاً کاری نداریم که حالا چه مقدار فرصت داریم و در این فرصت چه کارهایی می‌تونیم انجام بدیم، چه کارهایی رو می‌تونیم به بهترین شکلش آزمایش کنیم و ببینیم کدومش برامون جواب میده یا نه؟ در این پست به مشاوره کنکور درباره شروع کنکور از مهر ماه از دیدگاه سارا همتی و پاسخ به این سوال که آیا واقعا میشه از مهر ماه تو کنکور موفق شد یا خیر میپردازیم با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

فرصت‌های موجود برای شروع کنکور از مهر ماه

درسته که طبیعتاً هر چقدر فرصت ما بیشتر باشه، بیشتر می‌تونیم ازش استفاده کنیم و کارهای بیشتری از دستمون برمیاد، ولی بلاخره الان که مهرماه هستش، اصلاً تایم کمی نیست. بیشتر کاری که انتظار داشتیم توی تابستون انجام بشه، این بود که نحوه درست خوندن درس ها برامون جا بیفته و دیگه از مهر به بعد زیاد درگیر این که چطوری زیست بخونیم، چطوری فیزیک بخونیم یا چطوری آزمون بدیم و تحلیل بکنیم نباشیم. و خب طبیعتاً اون درس‌هایی هم که یه دور تابستون خونده شده باشه، کارمون توش از مهر  ماه به بعد راحت تره.

پس موضوعی که هست اینه که چیزی که از دست داده اید، مطلب نیست. نهایتاً می‌تونیم بگیم یه سری مهارت‌ها کمتر تمرین شده باشه و مهرماه اصلاً تایم کمی نیست و شما نه ماه کامل، و حتی ده ماه هم فرصت دارید که به اندازه کافی روی اون چیزهایی که لازم هست، مهارت پیدا کنید و کارتون رو پیش ببرید. پس برای خودتون بهانه نیارید. 

راهنمایی برای دانش‌آموزان با پایه خوب و یا پشت کنکوری

حالا این که بگیم از مهرماه کلا چه کارهایی می‌تونیم انجام بدیم اگه شما دانش آموزی هستین که پایه خوبی دارین یا پشت کنکوری هستین و مطالبو قبلا خوب خوندین  که حتماً از مهرماه با بودجه‌بندی‌های آزمون پیش برید. یه طوری نباشه که خودتون از آزمون جدا بکنید. یه دلیل اساسی اینه که اگه با آزمون پیش نرید، یه جایی راه رو گم می‌کنید و اون راه گم کردن خب برای شمایی که به‌هرحال تابستونم از دست دادید، خیلی استرس‌زا میشه. و صرفاً این استرس بیشترش باعث میشه  خودکار کارای عجیب و غریب دلتون بخواد انجام بدید.

بنابراین، بهترین کاری که واقعاً میشه انجام داد اینه که از مهرماه طبق بودجه‌بندی‌های آزمون‌ها پیش برید و جمع بندیتون سر جاش باشه. این که یه مطلب دوباره خونده میشه یا نه، همه اینا توی بودجه‌بندی آزمونمون مشخصه و اون هدفی هم که برای عید داریم، به بهترین شکلش انجام میشه.

راهنمایی برای دانش‌آموزان با پایه ضعیف با شروع دیر هنگام

ولی اگه دانش‌آموزی هستید که مثلاً چند سال دانشگاه رفته‌اید و تازه می‌خواهید برگردید اگر این شکلی هستید، می‌تونید فعلاً در نظر بگیرید که با  آزمون‌ ها پیش نرید ، ولی حتماً وقتی که از همون پایه دهم دارین میخونین، منطقی این میشه که از خودتون طبق بودجه بندی ای که رسیدین آزمون بگیرید .هر وقتی که خلاصه به بودجه‌بندی اون آزمون رسیدید، حتماً اون آزمون رو از خودتون بگیرید تا متوجه بشین ایراداتون چیه.

برای همین حتماً حواستون باشه که هر کاری که انجام می‌دهید نیاز به آزمون هست. بهترین حالتش اینه که دقیقاً طبق بودجه‌بندی آزمون، پایه دهم و نیم‌سال اول دوازدهم از مهرماه باید شروع بشه. ولی خب بسته شرایط خودتون اگر دیدید نمی‌تونید، ایرادی نداره. یک پایه ، به‌خصوص  دهم شروع بشه و هر وقتی به بودجه‌بندی آزمون رسیدید، از خودتون بگیرید. بعدش یازدهم، بعدش دوازدهم. یعنی خب در این حالت می‌تونید بگید تا عید کارهای این پایه رو تمام کنید و از عید به بعد دیگه همراه بشید حتماً با آزمون‌ها، چون بدون آزمون دادن، شبیه سازی جلسه کنکور سخت میشه و اون موقع اولین آزمونی که انگار یه استرسی دارید بابت نتیجه‌ش میشه کنکور که باعث میشه نتیجه خوبی نگیرین

نتیجه‌گیری 

 پس مهم‌ترین نکته این است که جمله «من امروز شروع می‌کنم تا رتبه تک‌رقمی بشوم.» نباید تو ذهنمون باشه بلکه باید تمرکز کنیم بر روی این که «من شروع میکنم و قدم‌های اولیه را برمیدارم.»مهم این است که هر درس را به شیوه صحیح مطالعه کنیم و ایرادات خود را شناسایی کنیم. اگر مسیر را به درستی طی کنیم، و به اندازه کافی تلاش کنیم به نتیجه دلخواهمون خواهیم رسید. بنابراین، نگران رتبه نهایی نباشید و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

 
 
به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *